8 mars 2010

Hissbus

Sådant här skriver jag idag:

HISSBUS

Du behöver: Papper, tjock penna, tejp, en pall att klättra på
Antal ordkonstnärer: Minst en
Gör så här: Skriv ett hemligt meddelande, en dikt, en kort ramsa eller en berättelse. Gå in i ett våningshus och tejpa upp den i taket på hissen.


Dessutom ringde jag skatteverket för att kolla hur det går till om man får för mycket stipendier. Hur mycket skatt de drar och sånt. Ingen svarade på det angivna numret, ska ringa igen imorgon. Efteråt insåg jag att jag kanske tar ut lite i förskott. Hittills har jag fått 0€ av alla de ohyggligt stora summorna jag ansökt om. Nåja, är jag optimistisk har jag det i alla fall trevligare medan jag väntar... (ja, jag vet att det är lite Pollyanna-varning över mig i dessa situationer.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar