15 april 2010

En fördel med att jobba hemifrån

Man behöver inte klä upp sig om morgnarna.

4 kommentarer:

  1. ... vilket också kan vara en nackdel, eftersom man lätt invaggas i att tro att det man gör egentligen inte spelar någon roll (man sitter ju bara hemma i sina paltor och bidrar inte till samhällsutvecklingen)...

    En avlägsen bekant som jobbade hemma berättade att hon markerade inledningen av sin arbetsdag med att sätta på sig läppstift. Ett sätt att ta bort lite av sunket, i alla fall mentalt...

    /En Syster, Snart I Samma Sits

    SvaraRadera
  2. ... och förresten, en sak till: Mira fick sin mössa i måndags och den blev en stor hit! På tisdagen hade hon på sig den till dagis och när vi skulle hämta henne fanns mössan ingenstans. Det visade sig att Livias mormor hade tagit med den hem (i misstag), så nu sitter den tryggt på hennes huvu igen. Tur för det, det var VÄLDIGT mycket prat om den när den var borta. Så tack! Tack!

    SvaraRadera
  3. vad himla kul det där med läppstiftet! ocg att det är just läppstift man markerar det med. känner man sig extra sunkig och världsfrånvänd drar man bara några extra hårda varv med läppstiftet - så är man där igen. i samhälle.

    / hanna k

    SvaraRadera
  4. Ja, faktiskt. För mig skulle läppstiftet inte funka alls som markör: jag skulle inte kunna koncentrera mig på något annat än att jag känner mig utklädd och tillgjord i läppstift. Kontraproduktivt. Men principen tyckte jag var rätt fiffig - åtminstone för mig så kan hemmajobb ibland leda till en känsla av att jag är rätt onyttig, och då kan sånt som markerar att "nu är jag på jobb" vara av godo.

    SvaraRadera