1 juni 2010

Uppdatering

Jag har legat lågt med bloggandet ett tag. Vi var en sväng till Hufvudstaden och brände lite pengar, umgicks med barnens kusiner, makens bror och dennes hustru och hade jättetrevligt. Vi är fortfarande helt utmattade efter vår strapats, det är sanslöst hur lite som krävs för att vi skall hamna i ett trötthetsvacuum.

Caj har fått jobb och börjar nästa vecka. Detta innebär att jag får koncentrera mitt jobbande till de dagar barnen är i parken, samt på kvällar och helger. Jag är jätteglad över att vi äntligen får en vettig inkomst till hushållet, samt att hans jobb verkar väldigt intressant och passande för honom, men hur jag skall lösa mitt eget jobbande är en gåta. Det ordnar sig säkert.

Mitt stora projekt just nu är att layouta en bok som kommer ut i höst. Ordkonst heter boken och innehåller en massa tips på skrivarövningar och annat trevligt som har med kreativt skrivande att göra. Dessutom borde jag börja fylla på lagren inför sommarens marknader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar