4 november 2010

Vatten öfver hufvudet

Vi har sålt alla våra klädskåp och skall bygga en platsbyggd garderob. Ja. Vi. Som aldrig bygger något. Jag vet inte ens vad jag skall köpa för virke (- Heter det ens virke? Eller material?). Dessutom skall vi byta plats på barnens rum och mitt arbetsrum. Sådana där små projekt som jag kör igång så här strax innan jul.

O du milde tid.

Istället för att göra något åt det stora Projektet dök jag in i Underfors idag genast vi kom hem från jobb o dagis. Den var fantastisk, jag blev inte besviken trots de höga förväntningarna utan sträckläste den. (jo, jag har läst Arra också och var mäkta imponerad.) Det är synd att den tog slut.

Jag ägnade i alla fall en halvtimme åt att leta efter en målburk. Som jag inte lyckades hitta i och för sig, men man kan ju inte anklaga mig för att struntat i Projektet.

Och så var den dagen slut. Häpp häpp.

1 kommentar:

  1. Hej Malin!
    Vi har alla våra stora projekt och ibland längtar man bara att de ska ta slut, för att man ska kunna börja med nya;)
    Tack för din artikel, barnen var glada och nöjda.
    //Maria

    SvaraRadera