9 januari 2011

Besök

Några dagar före jul kastade vi oss in i ett intensivt släktumgänge som tog slut idag. Vi har också jobbat i mellandagarna, så nu är vi trötta, men glada. Det har varit jätteskoj!
Lovis med kusin Elliot som åkte hem idag. Nu vet hon inte vad hon skall hitta på. Hon föreslog just att Idun och hon skulle tälta på gården. Jag tror inte att hon får som hon vill den här gången heller.
På nyårsafton hade Lovis och Idun två av sina småkusiner och en kusin på besök

Eftersom vi var tretton personer som sov i huset fixade ett långbord för att alla skulle kunna äta frukost tillsammans på nyårsdagen.

Nyårsmiddag: Saija, min bror Jonas och Vicci

Nyårsmiddag: Maria, min man Caj, Bob

Nyårsmiddag: Hanna, Maria Caj

Traditionell mellandagsfilm med två av mina tre syskon och deras familjer. Barnen fick inte titta på the Social Network, så vi läste sagor för dem och fick dem att sova. Alla utom de två yngsta som numera vet allt om Facebook.

En annan dag hälsade mina syskon och jag på min mommo. Efter att ha lyckats fånga allihopa med sura miner (av misstag) började vi arrangera bilder, här är Saija och Maria som verkligen inte har kul och mommo som har hur trevligt som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar