9 februari 2011

ordkonst för barn

I helgen hade vi besök av min dubbelkusin Hanna, hennes man och deras två döttrar som är sex och åtta år gamla. Eftersom alla barn gillar att pyssla, fantisera och skriva höll vi en ordverkstad åt dem med bilder och pratbubblor de skulle fylla i, det var jätteskoj. Till och med Idun, tre år kunde vara med, hon ville skriva "God jul" i varje pratbubbla. Hon tyckte det var en lika underbar idé varje gång :)

Här kommer ett smakprov på vad de åstadkom:

"Hu vad kallt" "Jag fryser jag fryser" God jul" "Jag är så hysterisk, det är därför jag tänder min eld"

"Tralala" "God jul" "Vilken bra fest!" "Uff, hon är jobbig den där tanten, överallt skryter hon"

"Aj" "Jag pesar mig med vatten så jag blir stilig för min man" "Jag börjar få sommarkänsla"

"Jag saknar min fru" "HJÄLP" "Usch, det är tråkigt" "God jul"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar