13 februari 2011

tårtor

Den här helgen har jag bakat. Min kusins dotter skall döpas och jag lovade hjälpa till med trakteringen. Jag steg upp tidigt i morse för att fylla tårtorna, det blev inte som jag tänkt mig, den minsta tårtan som skulle ha varit högst uppe höll inte riktigt ihop och blev för stor och ostadig för att placera överst. Men när jag kommit över den sorgen känns det helt okej ändå.


en tvåvåingstårta som egentligen skulle ha haft tre våningar

den tredje våningen som istället blev en pytteliten extratårta

8 kommentarer:

  1. Men herregud kvinna, har du GJORT dem med dina egna händer? Jag är mycket imponerad.

    SvaraRadera
  2. Peppe: Jag har faktiskt gjort dem helt själv, från början till slut! Du skulle säkert också klara av det.

    Lina: tack :)

    SvaraRadera
  3. det där ser ju sanslöst avancerat ut, jag hoppas verkligen att du kommer att bjuda mej på tårta nån gång!

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid tyckt att Emma är så vacker. Och vilka vackra tårtor, Malin. Marsipan? Sugarpaste?

    H. Eva G.

    SvaraRadera
  5. Men herregud så fina. Du borde kanske också ha en fot i tårtbranschen :)

    SvaraRadera
  6. O tack tack vad ni är snälla!

    Sara: om du ordnar brudklänningsfest kan jag lova att ta med mig en tårta!

    Eva: Emma är jättevacker. På tårtorna har jag mmf som jag gjort av marshmallows och pudersocker.

    SvaraRadera