19 mars 2011

Gullebarn

Om gårdagen började illa gick det helt tvärtom idag. Barnen vaknade visserligen tidigt, någon gång strax efter sju, men lekte för sig själva i rummet och stängde dörren när vi tyckte de hade för mycket ljud (vi fick alltså sova vidare i nästan två timmar). För en stund sedan steg jag upp, gick på wc och sedan till deras rum för att se vad de sysslade med. Dörren var stängd, så jag knackade på.

De satt prydligt uppradade på sin soffa och tittade rakt framåt, med kläderna på (de hade till och med kommit ihåg att byta underkläder), superstädat golv och bäddad säng och såg så stolta ut att jag inte kunde hålla mig för skratt. Det var alltså en överraskning åt mig :). "Vet du vad vi gjorde före vi städade mamma?" frågade Lovis. "Vi kastade omkring våra kläder och våra leksakstelefoner i luften, för vi blev så glada när vi kom på att det är lördag idag."

Nu sitter Caj och läser Tummelisa för dem och vi funderar på att fara till simhallen idag. Men först ska vi äta frukost. Vad skall du göra idag?

3 kommentarer:

  1. fantastiskt! Sådär hoppas jag J&S också uppför sig om några år.
    Här packas det och städas det för flytt. Om en timme blir det träning för undertecknad, och på eftermiddagen är det morfarbesök. Trevligt.

    kram på er.

    kusinem.

    SvaraRadera
  2. Hur GÖR man såna barn?

    Sign.

    Tips emottages

    SvaraRadera
  3. Emma och Peppe, vänta bara. Jag försäkrar er om att det är nytt också i min värld. Men jag räknar med att det fortsätter i samma stil från och med nu.



    Eller hoppas i alla fall.

    SvaraRadera