3 juni 2011

Drömmen

Jag har för mig att jag snart kommer att sy en ny klänning. Jag sydde en för ett tag sedan (det kan vara ett, två eller tre år sedan, jag minns inte längre) men den har tagit slut. Hela tyget blev alldeles tunnslitet eftersom jag använde den jämt.

Fickan sparade jag. Den hade jag broderat så fint på.

Men syendet blir aldrig av. Jag har köpt tyget. Jag har tvättat det. Men längre än så kommer jag inte.

Flera gånger i veckan tänker jag att "snart, snart skall jag sy den där fina klänningen som jag tänkt så länge". Även ikväll tänker jag så.

Men om en liten stund skall jag gå ner till vardagsrummet och titta på So you think you can dance med Caj. Det kräver så mycket mindre. Det är så mycket mer avslappnande. Det kräver inte att jag röjer på arbetsbordet först. Eller flyttar undan torkställningen för kläderna.

Men det ger mig så mycket färre klänningar.

2 kommentarer:

  1. jag köpte en maxiklänning. den var just lite för lång. så jag klippte av den. sen tvättade jag den. då blev den för kort!

    jag vet inte varför jag berättar dethär här och nu, men jag kände att jag måste.

    klänningar får inte bli för korta när man tvättar dem!

    SvaraRadera
  2. Oh no! Klänningar får inte bli för korta.

    Å andra sidan är det här en ypperlig möjlighet för dig att känna dig för lång.

    SvaraRadera