22 juni 2011

Personlighetstestet

Jag gjorde ett personlighetstest som Peppe rekommenderade.
Så här blev mitt resultat. Väldigt smickrande, må jag säga.

Din personlighetstyp:
Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

(de svärtade grejerna är saker som jag sysslat med, så ganska nära kom testet nog)

5 kommentarer:

  1. tycker att testet beskrivit de personer som gjort det på ett bra sätt! inklusive mej själv!

    SvaraRadera
  2. Det där låter väldigt mycket "du", utgående från hur jag lärt känna dig här på din blogg!
    Jag bara måste ju testa jag också..

    SvaraRadera
  3. Ser ut att vara baserat på Myers-Briggs. Jag blev INTJ här också. Min personlighet passar nog inte bäst till lärare, det har jag själv också kommit fram till. Här påstås det att forskare skulle passa... Hmm...

    SvaraRadera
  4. Hups! Lärare fanns visst med på listan.

    SvaraRadera
  5. Jag kände också igen mig i beskrivningen. Roligt också att läsa om folk man inte träffa på riktigt.

    SvaraRadera