16 augusti 2011

Dag 13 – Min favoritfilm.

Det finns flera. Jag har antagligen glömt massor.
– Den holländska Antonia är helt fantastisk och den har jag inte hittat någonstans, fick låna den av en kompis i Åbo, han hade den på video.
Amélie tycker jag är väldigt mysig, men jag har inte sett den på flera år.
Starsky & Hutch, Zoolander och Charlie's Angels-filmerna tycker jag är väldigt roliga och trevliga att titta på.
Leon, Vendetta, Bandits... jag gillar filmer där man hejar på skurkar som skall göra något smart brott. Ja Ocean's 11, 12 och 13 gillade jag också.
A room with a view minns jag att jag har tyckt väldigt mycket om även om det säkert är tio år sedan jag tittade på den.
Big Fish tycker jag är underbar, balansen mellan fantasi och verklighet är precis perfekt och fotografiet är sagolikt vackert. (Visst säger man så, fotografiet, när det handlar om att alla bilder i filmen är snygga?)


Saker som jag tycker att är viktiga för att en film skall vara bra är följande:
– Jag vill inte bli rädd eller illa berörd
– Det är trevligt med romantik och spänning, samt lagom mycket fantasifulla händelser
– Det skall finnas en trevlig historia som faktiskt är trovärdig bakom filmen.Om det handlar om fantasy-aktiga filmer måste de också göras trovärdiga. Det går!
– Simpel under bältet-humor, skillnadermellankvinnorochmän-skämt och prutt-, spytt- och bajshumor och är jag inte så road av.

Frågor?



Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Mina drömmar.
Dag 4 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 5 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 6 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 7 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 8 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 9 – En bild på ett ställe jag varit på.
Dag 10 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 11 – Någonting jag ångrar.
Dag 12 – Vad jag åt idag.
Dag 13 – Min favoritfilm.
Dag 14 – En låt som får mig att gråta.

5 kommentarer:

  1. Hejhej! Sämsta filmen du sett då?

    Mia

    SvaraRadera
  2. Antonia är en av min stora favoriter också! Har den på vhs :)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte också väldigt mycket om Antonia. Minns att jag lånade den från biblioteket i Kokkola under mitt första folkhögskoleår - borde ha varit våren 2001. Måste ha varit på vhs, för jag tror inte att dvd:erna hade tagit steget in i mitt liv då.

    SvaraRadera
  4. ... eller nä. Det kan faktiskt ha varit så att den sändes i tv också, och att jag såg den på internatet. Ack, minne - hur du sviker mig!

    SvaraRadera
  5. Sämsta filmen jag har sett handlade om ett par FBI-agenter som kom till en liten by för att reda ut ett mord, den filmen gav bara en dålig känsla och äckel eftersom den var rå, grym och ond. Men nu kommer jag inte på vad den heter, så jag kan inte varna er...

    Vad kul att andra också har sett Antonia! Jag fick låna den av en bekant och minns att INGEN hade hört talas om den när jag skröt på den.

    SvaraRadera