30 augusti 2011

Så får man kvällen att gå

Min bror och hans dotter är på besök. Saija är kvar i Vasa och jobbar. Eftersom jag villigt drog mig tillbaka till mitt arbetsrum för att måla hyllplan, klippa till en klänning och skriva en bok tittar de på en rysare, ett dem emellan gemensamt intresse som varken jag eller min svägerska/Jonas fru tycker är särskilt härligt.

Men vad gör jag? Jag pressar ur mig några manusmeningar, det går trögt, och mellan varje mening surfar jag lite. Och lite till. Jag borde koppla ner mig när jag skall jobba. Men icke. Istället tittar jag ännu ett varv på mina favoritbloggar (om ni undrar varför vissa bloggar är populärare än andras kan jag lugnt säga att jag står för en hel del av sidladdningarna...) kollar in lite kompisar på facebook... så kan man också få en kväll att gå.

Om jag ändå hade något intressant att blogga om. Jag har vettigare saker att blogga om, men jag orkar inte formulera mig. Vill någon att jag bloggar om nåt särskilt? Hallå?


3 kommentarer:

  1. jo, jag kan fast önska mig ett inlägg om dina favoritbloggar!

    SvaraRadera
  2. understödes! dessutom vill jag påpeka att det är helt omöjligt för mej att skriva en rad om jag är uppkopplad till nätet samtidigt. offline är det som gäller.

    sen undrar jag vad du skulle dela ut för goda råd till folk sådär i allmänhet om du hade chansen (som nu). vad visar din liverfarenhet att det är vettigt att göra och inte göra?

    SvaraRadera
  3. Jag har gjort precis som du idag, hängt på nätet istället för det jag egentligen borde ha gjort.Så du är icke allena i slösurfandets fasta grepp!

    Ett inlägg om favoritbloggar låter bra. Man hittar alltid nya egna favoriter genom andras.

    SvaraRadera