3 september 2011

Svampfrossa


Vi steg upp tidigt och for till skogs med våra vänner. 
Idun, Caj och svampskogen
Lovis och picknicken
Vi hittade lite svamp och avslutade turen med picknick på en åker med stekt svamp- och äggröra, bröd, te och bullar. Slurp!
























Sedan kom vi hem och jag fick inte upp värmen, jag lade mig på soffan med tre filtar, men fortsatte huttra in absurdum. Hela min familj kom och lade sig ovanpå mig, dessutom fick jag en vetevärmare på fötterna, men det hjälpte inte.

Till slut somnade jag. Caj somnade solidariskt bredvid mig. Barnen lekte snällt för sig själva både ute och inne och gjorde bland annat sådana här moderna hårdekorationer
Hårrosetter av papper som fästs med spänne


Senare kom de på ännu en lek: bygga var sin rutschbana av köksstolarna.


Sist men inte minst fick Caj och jag komma på cirkusföreställning i deras rum. Vi fick biljetter och programmet bestod av fyra delar: Gymnastikuppträdande, fotografering (de fotade oss med kameror som de byggde av lego), dans och sång på både svenska och engelska.


En bra och synnerligen aktiv dag.

2 kommentarer:

  1. herregud, kan man komma på dendär hårdekorationen själv??? 10 stjärnor åt henne!!

    SvaraRadera
  2. Jo de är nog verkligen påhittiga!

    SvaraRadera