24 oktober 2011

Någon gång

Jag önskar att jag hade mätt lite noggrannare på klänningen jag håller på att sy. För nu blev ärmarna för smala. Jag vet inte om jag orkar sprätta upp dem. Jag hade utgått från att den skulle bli perfekt. (Någon gång borde väl den teorin kunna slå in?)

Vår murare har börjat med kakelugnen. Hittills har han bara rivit. Som brukligt i byggsituationer är det mer jobb än vi räknat med. Mer damm också. Överallt. Jag hade utgått från att det skulle vara ett snabbt litet ingrepp. Fixa lite, mura lite, tända på. Ungefär. (Någon gång borde väl den teorin kunna slå in?)

Nu skall jag gå och lägga mig. Helst utan att läsa några timmar först. Så jag vaknar pigg, nyter, utvilad och fräsch imorgon. (Någon gång skall jag väl kunna låta bli böckerna?)

2 kommentarer:

  1. Ja, den som lever på hoppet blir åtminstone inte tjock, brukar jag tänka vid dylika tillfällen.

    Och någongång måste det ju bli som man hoppas, för så bestämmer Den Heliga Statistikens Regler.

    SvaraRadera
  2. Tack och lov för den heliga statistiken, ibland!

    SvaraRadera