20 oktober 2011

Singel i stan

Japp. Att vara ensam hemma var fruktansvärt trevligt. Jag var inte ensam i och för sig utan hade några vänner på besök, vi beställde baktillbehör och sen satt vi och pratade till nästan halv tolv. Det är sällan jag får behålla mina gäster så länge, de flesta brukar vara tvungna att åka hem för att barnen skall somna, men den här gången var inga barn med och vi hade mycket att avhandla.

Och så låg jag i mina rena lakan och läste till klockan ett, klockan sju vaknade jag av mig själv (skit också, jag hade tänkt sova lite längre nu när jag hade chansen), nu skall jag ta en joggingtur och sen måste jag väl duscha, äta frukost och fara till jobbet.

Men alltså hemska saker vad jag njuter av att vara ensam hemma. Det är nästan lite skrämmande. Jag kunde enkelt fortsätta flera dagar till.

2 kommentarer:

  1. Låter underbart och du ska njuta så mycket du kan. Såg Caj och barnen vid Tropiclandia idag och det verkar inte gå någon nöd på dem:). Får man fråga vems idé det var att de far bort och du får lämna hemma?

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Jo de verkar ha det väldigt bra.

    Idén var nog bådas, Caj bestämde att åtminstone han och flickorna skulle hitta på något nu när de har höstlov och jag bestämde mig för att stanna hemma och jobba istället för att åka med. Och njuta. Det hade säkert gått att ordna ledigt, men jag är supernöjd med arrangemanget.

    SvaraRadera