18 november 2011

Förkovringen

Om en halvtimme skall jag på skrivarkurs. Det är första gången jag deltar i en dylik (som inte är för barn och som jag inte har arrangerat själv.) Kursen tar hela helgen i anspråk och eftersom Caj också skall gå på en tvådagarskurs åker barnen till mina föräldrar.

De vaknade redan före sju i morse (i vanliga fall blir vi tvungna att väcka dem halv åtta för att de skall hinna till dagis) och låg i sin säng och fnissade och planerade allt vad de skall göra: mata hästarna med moffa (alltså tillsammans med moffa), göra kåldolmar med mommo i lekstugan, rita jättemånga teckningar... Hos mommo och moffa finns det nämligen oändligt mycket papper att rita på.

Här känns det som läge för en hurtig slutkläm på inlägget, men någon sådan har jag inte på lager just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar