20 december 2011

Det händer i badrummet!

Två av våra hönor, Agda och halta Kukka sitter just nu i vårt badrum och huttrar. Caj har tagit bort ohyra (kalkben) från deras klena hönsfötter och smort in dem med vaselin. Vi kan inte föra damerna tillbaka till hönshuset med fuktiga fjädrar, så de får kanske sova i tamburen där det är halvsvalt i natt.

Kukka vilar i en låda

Caj rengör Agdas ben. Notera Cajs studenthalare som används i agrara syften numera


Få se hur det går med Kukka så där på sikt. Hon blev halt i somras och lärde sig aldrig gå ordentligt igen utan går väldigt snedvridet med ena foten. Det är inte så lätt att leva ett gott hönsliv med ett dylikt handikapp.

På grund av nattens konstigheter har både barnen och jag varit jättetrötta och lättirriterade hela dagen. Nu borde jag med andra ord anstränga mig för att komma mig i säng. Men jag läser en spännande bok. Och jag har en del Wordfeud drag att grunna på. Vi får se, vi får se.


Så här märkliga kände vi oss till exempel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar