5 januari 2012

Framme

Vi kom fram igår, resan har gått utmärkt. Barnen har orkat jättebra, maten på flyget var god, när det blåste och skakade skrattade barnen glatt och tyckte det var jätteroligt, våra hyresvärdar kom och hämtade oss till flygplatsen och vädret är ljuvt, varmt och skönt.  Lägenheten är fin och nära havet.

Klockan här är bara lite på fem på morgonen. Caj sover fortfarande, men Lovis och Idun har redan stigit upp, klätt på sig och är beredda på att gå till stranden. Det är ännu flera timmar tills solen stiger upp, nattdjuren skväker på utsidan och min förkylning gör att inte jag heller kan sova.

Så här kommer några utlovade bilder från Paris. (Kvaliteten är lika usel som vanligt, jag vet att det hör till en sann bloggare att leverera välkomponerade, skarpa bilder, men eftersom dåliga bilder håller på att bli mitt trademark låter jag bli att följa med strömmen och fortsätter att fota fult.)


Lovis i flyget, tidigt på morgonen i Vasa

Barnen i Jardins de Luxembourg i ett mycket blåsigt Paris

Bevis på att vi besökte Eiffeltornet
Karusellfärden i regnet

4 kommentarer:

  1. Å lyllos ni! Njut av värmen!
    Ska bli kul och följa med er här på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni är framme!
    Oj oj vilken spännande tid ni har framför er, vistelsen blir säkert ett kärt barndomsminne för barnen. Njut och må gott och så ser vi fram emot mer högläsning hemma hos oss om er resa!

    SvaraRadera
  3. vad lovis liknar mira och maria på bilden! tänkte på er då ni flög igår; och hur snabbt lovis och idun färdades genom världen. vi läser också högt här.


    Hanna K

    SvaraRadera
  4. Ann: som vi njuter! Åh! Du vet ju precis hur härligt det är här!

    Aja: kul att ni följer med på vår resa så här, det är ju första gången det går, tror jag.

    Hanna: Nu måste jag titta lite noggrannare på bilden. Faktiskt liknar de lite! Häftigt. Hur går det i nya huset? (okej, det här är ett konstigt ställe att ställa den frågan på, men svara gärna på ett eller annat sätt) kram!

    SvaraRadera