25 januari 2012

glasspromenad

Vi tar väldigt god tid på oss om morgnarna. Vi vaknar vid halv sju, ungefär, sedan kan det ta till tolv eller ett innan vi är på stranden. Skönt. Idag har vi solat och simmat, skypat med mina föräldrar och tagit det lugnt.

Nu på kvällen skulle vi ta en promenad till vår lokala butik, 8-huit (huit-à-huit) heter den. Eftersom barnen råkade vara utklädda till prinsessor var de ovanligt eleganta. Och när jag ser på bilderna, på barnens kläder samt på Lovis pose, verkar jag säkert agera precis tvärtemot vad mitt senaste inlägg antydde. Jag tror hon lärde sig hur man skall posera i söndags på modevisningen.

När vi kom hem fick vi stoppa barnen i duschen och starta tvättmaskinen. Varför får ni se på följande bilder.

De hoppade och skuttade, ystra som kalvar

Sen tog de en liten paus för att posera

Så här ser det ut där vi handlar baguetter och yoghurt

... och glass

Dessvärre öppnade vi av misstag Lovis glass i båda ändorna

Och efter en stund såg hon ut så här


Och jag har ingen aning om varför Idun är lika klottig

6 kommentarer:

  1. Hahahaha! Jag dör! Vilka fantastiska bilder av Lovis!

    SvaraRadera
  2. Jag inser att den tidigare kommentaren gör att jag framstår som den mest känslokalla mostern på det norra halvklotet. Det är bara det att när man känner Lovis så... hör man tom ljudet till bilderna när man ser dem.

    SvaraRadera
  3. alltså åååååh, jag vill också promenera till butiken efter glass i en princessklänning. :) härliga tider.

    SvaraRadera
  4. Maria: jo, du hörde rätt. Hon lät precis som du tror. Och om du är en känslokall moster, vad är jag? Jag som hänger ut hennes misär på nätet. Vilket schack vi är alltså.

    Marica: Härliga tider indeed!

    SvaraRadera
  5. Oj nej, stackars prinsessa! Hon kan verkligen det där med att visa sina känslor! Sista bilden är rätt långt ifrån första bilden, de ser ju för bedrövliga ut stackrarna!

    SvaraRadera
  6. Jo det är rätt stor skillnad på bilderna i början och slutet :) Det svänger fort när man är fem.

    SvaraRadera