31 mars 2012

Mina helgplaner


– Fira Earth Hour ikväll
– Läsa minst en bok (började på Dark Places av Gillian Flynn som jag lånade av Ellen igår, den verkar bra. Men på riktigt: jag måste börja minnas vad böckerna jag läser heter, igår fick jag världens black out när jag skulle säga vad jag har läst i år, jag kom på en författare, jag noterar nästan inte titlarna utan bara innehållet. Jag borde kanske börja studera pärmarna innan jag kastar mig in i berättelserna?)
– Så de frön som jag inte har hunnit med än (gurka, squash och basilika till exempel)

– Komma på poängen med mitt manus. Jag har personerna, relationerna, miljön och en del av intrigen i skick, men den där stora poängen lyser med sin frånvaro. Morr.
– Cykla till bibban med la famiglia och låna en bok om biodling (jag har fortfarande inte beslutat mig om jag orkar sätta igång i år eller inte) och lämna tillbaka Drutten och Krokodilen-dvdn vi lånade förra veckan i tid.

Har jag glömt något viktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar