2 maj 2012

Vem är du?

Många av de bloggar jag läser har haft någon form av enkät på sista tiden, så nu tänker jag också ha en. Varsågod och svara, jag är jättenyfiken på dig som läser, varför du läser och vad du vill läsa mer om.
  1. Vad heter du och hur gammal är du? (om du absolut måste får du vara anonym)
  2. När och hur hittade du hit?
  3. Besöker du min blogg ofta?
  4. Minns du något av mina inlägg extra bra?
  5. Finns det något du tycker jag skall blogga mer om?
  6. Finns det något jag skall blogga mindre om?
Bland alla som kommenterar lottar jag ut ett hemligt pris om en vecka. Spännande, va?

90 kommentarer:

  1. Vad heter du och hur gammal är du? Hanna, 30

    När och hur hittade du hit? Tror det var nån gång i vintras som jag kom hit via dina kommentarer på nån annan blogg (minns inte vem). Så där som det oftas går alltså. Du verkade vettig helt enkelt!

    Besöker du min blogg ofta? Japp, har dig på bloglovin!
    Minns du något av mina inlägg extra bra? Nja, ett där du visade barnens rum med nya sänger, för jag fascinerades av ert lila golv!

    Finns det något du tycker jag skall blogga mer om? Ser gärna mer av hur ni bor, det är skönt med nån som inte anammat "vitt och stilrent". Och så gillar jag dina barndomsnostalgiinlägg, jag tror vi är i ganska samma ålder. Och så skriver du bra "åsiktsinlägg"!

    Finns det något jag skall blogga mindre om? Inte som jag kommer på!

    Sorry att jag spammar din blogg idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spamma på bara, jag älskar att få kommentarer! Kul att du minns barnens lila golv, jag är fortfarande väldigt nöjd med färgen. Jag skall försöka fota lite mer här hemifrån, men just nu är jag så trött på hur det ser ut att jag inte vill :)

      Radera
  2. jag ska svara på frågorna, men jag måste iväg till jobbet nu. eller för 2 minuter sen, så jag återkommer imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag väntar med spänning, Marica. Med spänning!

      Radera
    2. 1. Vad heter du och hur gammal är du? (om du absolut måste får du vara anonym)

      Jag är jätteanonym. hehe

      När och hur hittade du hit?

      Jag minns inte, men jag är så glad att det hände.

      Besöker du min blogg ofta?

      Varje dag, tyvärr är jag lite lt att kommentera, men jag ge mig själv 10 piskrapp som straff för det så fort jag har tid.

      Minns du något av mina inlägg extra bra?

      Jag älskade att följa er resa, det gav mig bra fiilis att läsa om karibien och solen när här var vintrigt och kallt.

      Finns det något du tycker jag skall blogga mer om?

      Tankar och åsikter. Fast det vill jag alla ska göra.

      Finns det något jag skall blogga mindre om?

      Nej, nej, fortsätt med det fina jobbet du gör här.

      Radera
    3. glömde bort jag är 28 bast, typ. (nu lät jag väl cool va?)

      Radera
    4. Sluta späka dig Marica. Du är förlåten!

      Själv är jag för övrigt trettiotvå jordsnurr (vilket ju är helt sjukt egentligen eftersom det betyder att jag är en dryg månad gammal). Och om "några" år blir jag en tjej på femti solvarv. Tjaba!

      Radera
  3. 1. Jessica, 25 år
    2. Hittade hit i samband med att du vann bloggpris, sedan tappade jag bort dig emellan men fann dig på nytt när vi träffades på Ellens talkshow (jo, jag har två bloggalias :))
    3. Varje gång du uppdaterat, så ja, behagligt ofta
    4. Läste ditt inlägg om cupcakemorsor och karriärkvinnor nu i efterhand eftersom det är ett av de populära inläggen, superbra skrivet och något jag känner att jag själv vill skriva mer kring i något skede
    5. Nu har jag inte läst sååå länge för att kunna göra mig en ordentlig uppfattning, men jag gillar bilder på hus&inredning överlag, så kanske lite mera sånt?
    6. Närå, det tror jag väl inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, sidu din andra blogg har jag inte varit inne på. Skriv gärna ett inlägg om cupcakes och karriär, det är ett mycket intressant ämne.

      Radera
  4. 1. Mia, 36 år (alltså så gammal att jag måste fundera hur gammal jag är...)
    2. Har tittat in lite nu som då, första gången efter bloggprisgalan.
    3. Tittar in kanske en gång i veckan/en gång varannan vecka. Min bloggaktivitet är annars också lite oregelbunden.
    4. Nu råkar jag minnas inlägget med rysord och -uttryck bäst, eftersom jag nyligen läst det.
    5. och 6. Är inte tillräckligt frekvent för att ha en åsikt men har tyckt om bloggen som den är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du svarade, Mia! Det var överraskande många svar på rys-inlägget, och väldigt kul att få höra vad folk ryser åt.

      Radera
  5. Jag heter Maria och jag har läst jämt för jag är din syster och jag tycker att du BAVA ska skriva om Lovis och Idun. Extra bra minns jag gissningsleken där Idun beskrev att leoparder bor i ladugårdar "ibland men inte så ofta".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det inlägget hade jag glömt, haha. Det är bra med bloggen på det sättet att man inte glömmer vad barnen har sagt för roligt. Men jag vill faktiskt blogga om annat också, pilutta dig.

      Radera
  6. 1. Christina,jag fyller 23 nästa veckas söndag.
    2. Om jag minns rätt började jag läsa din blogg på riktigt i samband med Bloggpriset förra året. Tidigare hade jag bara kikat in nån gång.
    3. Följer din blogg via Bloglovin så jag läser ju varje gång du uppdaterar.
    4. Nej, inte på rak arm. Men inläggen om er tid utomlands var speciellt trevliga att läsa. Kanske för att man fick uppleva lite annat än den trista vintern vi just då genomled här i Finland.
    5. Tycker att du redan nu bloggar ganska mångsidigt.
    6. Nej då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vad roligt att höra att du gillade utlandsinläggen. Jag fick inte så många kommentarer på dem, så jag tänkte att folk kanske inte orkade läsa, men nu i efterhand har jag hört flera som läste ivrigt, det är roligt!

      Radera
  7. 1. Minna 34 år
    2. För ett par år sedan första gången då du bongat mitt inlägg om fastande. Sedan allt oftare efter att dina tankar blivit bekantare hos Sara.
    3. Dagligen
    4. Det från er resa där ni promenerat längs mystiska stigar för att hitta någon liten by. Det var spännande!
    5. Jakobstad, bilder!
    6. Nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är kul det där med fastandet, för det är precis det inlägget jag också minns som startskottet för vårt bloggförhållande :)

      Radera
  8. 1. Jonna, 28 år
    2. Antagligen via facebook och nu har jag den på min blogglänklista.
    3. Flera gånger i veckan. Du är så mysig!
    4. Kanske i allmänhet de som har bilder på er vardag, och barnens roliga citat.
    5&6. Läser gärna vad som helst! Tack för att jag får göra det, kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att jag får vara med på din blogglänklista! Kram till dig också!

      Radera
  9. 1. Aja, 33 år.
    2. Var med från första början.
    3. När jag via bloglovin eller facebook ser att du uppdaterat.
    4. Inlägget där Lovis frågade "dog han?".
    5. Är nöjd med ditt utbud, fast jag redan vet en del vad du tycker och tänker om saker och ting är det alltid roligt att läsa inlägg som uttrycker en viss åsikt, sådant som får en att tänka till.
    6. Nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, jag är som känt lite mera rakt på sak med dig så där öga mot öga än med de flesta andra. Kul att du läser ändå.

      Radera
  10. 1.Ulrika,37 år
    2. För flera år sen ( känns i af så, precis som då man verkligenbsynkkar med en person som man kanske just mött men beter sig som om man sku ha känt varandra i 10 år eller mer:) )
    3. flera ggr i veckan
    4. er fantastiska resa, dina bloggar om er vardag och alla underbara diskussioner,kommentarer ni och era barn har tillsammans.
    5. Det igenkännande ibland kaosliknande men alltid undebara livet som föräldrar till småbarn, den gråa vardgen som piggar upp en som inte orkar blogga:)
    6. Nej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hängt med så här länge! Sånt blir jag jätteglad av att få höra!

      Radera
  11. 1. Maggie, 29 år.
    2. Efter senaste bloggalan tror jag att det var. Du lät så intressant i beskrivningarna av nominerade.
    3. Ibland. Nu har jag äntligen lagt till dig på bloggrollen så jag ser när du uppdaterar. Det underlättar.
    4. Det där med integritet och små barn på nätet.
    5. Du skriver jättebra åsiktsinlägg. Fortsätt gärna med det!
    6. Hmm, du får nog blogga om vad du vill för min del. Nu vill jag inte offend you, men jag är inte så intresserad av barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du gillar mina åsiktsinlägg, jag skulle gärna skriva fler, men jag har inte tillräckligt många åsikter för att göra det ofta :) Jag skriver ju åsiktsinlägg mest när jag verkligen VET vad jag tycker, och det gör jag ganska sällan. Och jag är inte ett dugg förolämpad för att du inte är så intresserad av barn, du har min fulla välsignelse att hoppa över de inläggen!

      Radera
    2. Ja, jag förstår dig. Åsiktsinläggen vill man ju gärna att är välformulerade.

      Hihi, ironiskt nog minns jag bäst inlägget om barn på nätet och säger sen att jag inte är så intresserad av barn. För att precisera, jag är intresserad av barnfrågor (t.ex. genus) och roliga grejer som dina kloka barn säger, men inte så mycket av nya halare, lekparker osv. Nåja, sak samma! Du bloggar så bra!

      Radera
    3. Haha, det var ju lite otippat favoritinlägg! Tur att jag inte bloggar så mycket om halare och lekparker :) (eller.. gör jag? Utan att märka det?)

      Radera
  12. 1. Hanna, 24 år.
    2. Jag hittade hit för kanske ett halvår sen, via en länk på en annan blogg skulle jag tro.
    3. Jag tittar periodvis in riktigt ofta. Ibland går det veckor mellan besöken.
    4. Inlägg där barnen säger roliga saker! T.ex. där de ställer ultimatum om bettskenor eller omelett.
    5. Nej. Bara fortsätt med ditt du! Jag tycker det känns härligt okrystat.
    6. Nej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt att du kikar in ibland! Barnens roligheter är underhållande, det är synd att de inte levererar på beställning ;)

      Radera
  13. 1. ida, 20.
    2. när du vann bloggpris!
    3. ja.
    4. det när det hände något med din man och nån av döttrarna frågade helt oberört om han dog.
    5. nja jag vet inte. det är bra som det är. men bilder är alltid kul! och barn!
    6. nej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad många det är som hittat hit via bloggprisgalan! Jätteskoj. Bilder och barn, antecknar!

      Radera
    2. haha kom på sen att jag faktiskt är 21, till och med ganska snart 22. bra att jag håller koll på min ålder. tyder på att det är snarast oväsentligt.

      Radera
  14. Hej, jag råkar faktiskt vara en gammal bekant… om du kommer ännu ihåg långa Heidi från beklädnad?! :) Jag har följt din blogg redan ett tag, men är jättedålig på att kommentera. Nu hade du en bra enkät för mig att svara på.

    Kommer inte alls ihåg hur jag hittade hit... troligtvis av en slump och kände igen dig genast. Så bloggens feed nappade jag omedelbart till min reader och läser då alla nya inlägg.

    Det har varit intressant att läsa hur dit liv har fortsatt efter skolan. Du har så fin familj! - Och din bok tänker jag också få tag på i något skede!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen HEJ heidi, vad skoj att du är här! Klart jag minns dig! Hur har du det nuförtiden? Jag var in på din blogg och såg att du har stickat något fint, jag minns fortfarande din utsökta sambadräkt du gjorde som slutarbete.

      Radera
  15. 1. Jenny, 25 år ung
    2. För något år sen, tror det var via nån länk. Kommer dock inte ihåg vem som länkat
    3. Besöker din blogg i princip varje dag
    4. Kommer väldans bra ihåg ditt inlägg om cupcakesmorsor, tror din benämning var så. Gillade inlägget mycket och dina andra skriverier också för den delen.
    5. Åsikter, livsstil
    6. Inte vad jag nu kommer på.

    Ha en fin vår och tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läser! En fin vår önskar jag dig med!

      Radera
  16. 1. Sara, 21 år
    2. Idag via en bekants blogg (http://fyrfotaliv.wordpress.com/) som länkade hit.
    3. Som sagt mitt första besök, men vi har en del gemensamt så plötsligt dyker jag upp igen. :)
    4. har bara läst de senaste men bilderna från era gemensamma 10 år var roliga att se.
    5 & 6 anser jag mig inte kunna svara på riktigt ännu men dina frågor är bra. Kritik har jag heller inte att komma med.

    Ha det bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vad trevligt att du hittade hit via Johanna :) välkommen igen!

      Radera
  17. 1. Svante, 32 år
    2. Hittade hit via Ratatas ingångssida då du blev nominerad till bloggprisgalan
    3.Så gott som varje dag. Ganska ofta från telefonen, som igår, och då går det inte att kommentera så lätt.
    4. Ett ganska nyligen om skrivangst. Kände igen mig.
    5. Skrivprocessen är alltid bördig jord för mig :)
    6. Nå nä, bloggen är ju en dagbok. Man skriver vad man vill och andra läser vad de har lust :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Svante! Jag har minsann snokat runt på din blogg jag också. Vi är ju i samma bransch (och numera också på samma förlag). Vad roligt att du läser!

      Radera
  18. 1. Michaela, 27.
    2. Säkert förra sommarn före Saras fest.
    3. Har dig på bloglovin och läser några gånger i veckan flera inlägg.
    4. Att ni plocka bort alla barnens leksaker.
    5. Jag gilla inlägg om barn och hur du resonerar att man ska vara som vuxen. Alltså inte kanske om vad barnen gör och så utan vad du gör när barnen gör så. Också er livsstil och åsikter överlag.
    6.Nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, var du chockad över att vi tömde deras rum? Det slutade i alla fall lyckligt, med ordnade leksaker och nymålade sängar.

      Radera
    2. Jag vet inte om chockad är rätta ordet, mera kanske överraskad och förundrad. Såg det inte som något negativt, mera som något jag säkert aldrig sku komma på att göra och att "oj, kan man göra så?". Sånt är intressant hur andra resonerar och gör. Kanske jag själv efter några år också gör så när allt är kaos.

      Radera
  19. 1. Vad heter du och hur gammal är du? (om du absolut måste får du vara anonym)
    Netta, du vet hur gammal jag är ;-)

    2. När och hur hittade du hit?
    Jag har nog läst din blogg ända sen du startade den, läste också din förra på bloggen.fi.

    3. Besöker du min blogg ofta?
    Nästan dagligen. Du hör till de 3-4 bloggar jag följer med regelbundet.

    4. Minns du något av mina inlägg extra bra?
    Nja... Men jag brukar skratta åt alla lustigheter era barn säger.

    5. Finns det något du tycker jag skall blogga mer om?
    Det skulle väl vara just skojiga dialoger med barnen. Men det är nog bra såhär också.

    6. Finns det något jag skall blogga mindre om?
    Nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå hej Netta. Det skulle vara roligt att ses i verkligheten nån gång!

      Radera
  20. Vad heter du och hur gammal är du? (om du absolut måste får du vara anonym)


    Jeanette Marie Öhman, 35.

    När och hur hittade du hit?

    Läst i ett par år känns det som. Hittade hit via Spetsfabriken Sara.

    Besöker du min blogg ofta?

    Minst en gång i veckan

    Minns du något av mina inlägg extra bra?

    hemmafruinlägget.

    Finns det något du tycker jag skall blogga mer om?

    åsikter åsikter!

    Finns det något jag skall blogga mindre om?

    nä, kör hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Peppe! Vad roligt att du läser, jag brukar ju också smyga omkring på din blogg. Som sagt skulle det vara jättekul att skriva en massa briljanta åsiktsblogginlägg, men då det är så TUNGT att tänka ibland. Det är skönare att läsa böcker och äta godis :)

      Radera
  21. Hej, jag är Linda, 31 år. Jag hittade hit, eller egentligen till din bloggen.fi-blogg, för flera år sedan (2008). Din blogg är en av de första bloggarna jag på allvar började följa. En vän till mig tipsade om bloggen. Jag tittar in då jag annars kollar genom mina favoritbloggar, 1-7 ggr/vecka.

    Just nu minns jag bäst dina inlägg om er resa till Karibien. Känner att jag själv i nåt skede vill åka längre bort än till simhallen med mina barn;)

    Eftersom jag har barn i samma ålder som dina gillar jag läsa om deras förehavande och utsago. De är i så himla härlig ålder och ur deras munnar ploppar alla möjliga och omöjliga grodor.

    Jag gillar läsa bloggen så här. Jag gillar det underfundiga och välvårdade språket och att du plockar fram de små glada stunderna i livet. Likeylikey!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda! Oj vad länge du har hängt med om du började redan på bloggen.fi. Du borde få diplom! Lycka till i lotteriet!

      Radera
  22. minna lindeberg3 maj 2012 kl. 16:24

    Hej Malin.
    Jag läser nästan varje dag. Gillar den du är, eller den jag läser om i bloggen. Fortsätt som förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Minna! Jag hoppas att vi får träffas på riktigt någon gång och idag bar jag hem Allan & Udo från bibban, så nu ska här läsas!

      Radera
  23. 1. Ninette, 38 år
    2. hittade hit i höstas via nån kommentar på nån annans blogg
    3. japp, har den i min bloggläsare
    4. inläggen från er resa - jag dagdrömde mej bort!
    sen har jag inget smart att komma med, men keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ninette och tack för dina uppmuntrande ord!

      Radera
  24. Linda, 31 år
    Hittade dig på bloggen.fi och har följt sedan dess. Jobbar dessutom tillsammans med din bror Jonas. :)

    Besöker efter varje inlägg du skriver, har det kopplat via bloglovin.
    Tyckte inläggen om er resa i vintras var intressant.
    gillar att läsa om dina barn och om litteratur av olika slag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda, vad kul att du också har hängt med länge! Du är inte den enda av Jonas kollegor som läser, det känns lite skoj att jag får vara med i hans arbetskollegium på ett litet (jättelitet) hörn.

      Radera
  25. Vad heter du och hur gammal är du? (om du absolut måste får du vara anonym)

    Sara, trettiosex våriga jordsnurr.

    När och hur hittade du hit?

    Minns faktiskt inte. Det är nog några år sen.

    Besöker du min blogg ofta?

    Varje gång jag ser att du har uppdaterat!

    Minns du något av mina inlägg extra bra?

    Oj. Allt familjebetonat. Delar SÅ era värderingar.

    Finns det något du tycker jag skall blogga mer om?

    Gärna mera om familj på ett teoretiskt plan.

    Finns det något jag skall blogga mindre om?

    Nejdå, tycker du har en bra balans mellan vardag och filosofiska betraktelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen HEJ Sara! Nån gång hoppas jag att vi får träffas tillsammans med våra barn, så vi får veta om de också förstår sig på varandra. Jag anmälde mig förresten aldrig till utdelningen. Men jag skall kanske utforska möjligheterna till att anmäla sig för sent. Hö hö.

      Radera
  26. 1. Hanna, 26
    2. Det var redan på "olika saker"-tiden, vilket jag nästan hade glömt, den här bloggen har jag väl mer eller mindre frekvent hängt med från början
    3. Tycker jag inte hinner läsa bloggar så regelbundet mera men jag läser åtminstone vartannat inlägg, typ
    4. Mnjä, men jag gillar att läsa om roliga saker som dina barn säger (fast jag förstår ju så klart att du inte vill outa vad som helst om dem)
    5 och 6. Bra blandning med kort och långt, seriöst och skojigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, då bloggade ju du på Gladplatsen! Och du vann ett pris och jag fick ett vykort av dig, vill jag minnas. Det är roligt att vi träffas oftare nu än då.

      Radera
  27. 1. Sofia (T:s syster!), 32.
    2. Det är nog ett par år sedan och jag tror det var via FB... kanske...
    3. Nästan varje dag.
    4. Reseinläggen var intressanta! Men jag gillar bloggen som helhet!
    5. Nej, det är en bra mix du har!
    6. Nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia! Jag vet fortfarande inte vilken T du är syster till, jag är säker på att det kommer att vara helt uppenbart när du säger det och jag håller på att spricka av nyfikenhet! Snälla berätta!

      Radera
    2. T: den cirkusfanatiske prästen som jobbar som lärare och bor i samma stad som du!

      Radera
    3. Jag VISSTE att det skulle kännas självklart när du avslöjat vilken T du menade. Och det gör det. Vad kul att du också läser, jag brukar följa med dina FB-uppdateringar mellan varven och vet vad ni håller på med (vissa dagar). Ha en härlig vår!

      Radera
    4. Haha... Visst är saker ofta självklara i efterhand! Jag tycker förresten också att det är roligt att läsa om dina skrivprojekt o så är ditt språk väldigt bra! Jag är också lite "språkkänslig". Ha en fin vår du med! Kanske vi träffas på en grillfest i sommar igen :)
      /T:s syster

      Radera
  28. 1. Jag heter Nora och är 27 år gammal.
    2. Jag tror jag klickade in mig hit från en kommentar på Maria T:s blogg för några månader sedan.
    3. Varje gång bloglovin länkar :)
    4. Hmm, det där med ekonomi och att planera barn.
    5. Jag skriver som de andra, åsiktsinläggen är intressanta! Och skrivinläggen.
    6. Nej, blogga om vad som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nora, vad roligt att du läser. Jag skall försöka rota i min hjärna efter något intressant att tycka till om nu då du och så många andra har berättat att ni gillar åsiktsinläggen.

      Radera
  29. 1.Ida-Maria, 30 år
    2.Via bloggalan
    3.Nästan varje dag
    4.Helheten, men gillar dina värderingar supermycket. Du är så sund, underbart med en människa med vettiga värderingar som känns hållbara.
    5.Fortsätt så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack, vad snällt sagt. Om du tycker att jag har bra värderingar tror jag att jag tycker samma sak om dig eftersom vi antagligen tycker lika om olika saker. Det är alltid trevligt med likasinnade, eller hur?

      Radera
  30. 1. Katarina 44
    2. I begynnelsen var väl bloggen.fi och en bloggträff där när Lovis var pikkuliten.
    3. Nästan
    4. Många blogginlägg med ljuvliga barncitat (direkt ur livet) har fått mig att skratta högt. I denna sena timme kommer jag dock inte på något speciellt inlägg på direkten.
    5. Fortsätt gärna att blogga om det vardagliga men uppskattar även "åsiktsinlägg" där du ifrågasätter och funderar och man själv som läsare får tänka och tycka till.
    6. Nope.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den bloggträffen minns jag. Och så minns jag när vi träffades på auktion i Lappfors efter att vi just flyttat till Purmo. Vi har känt varandra rätt länge vid det här laget, eller hur?

      Radera
  31. 3. Nästan varje dag ska det stå.

    Och jag leder åldersstatistiken. Hurra!

    Litet provocerande fråga men varför ville du veta vår ålder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till ledningen :) (Fast jag vet om många många som är äldre än du som läser, men de vill kanske inte kommentera) Att jag ville veta er ålder beror nog mest på att jag är nyfiken på er i allmänhet och åldern är något alla kan svara på.

      Radera
  32. 1. Sara eeeeeh... 32 kanske?
    2. bloggen.fi (det var ett eldfängt litet forum)
    3. vevar mitt bloggvarv varje kväll
    4. resan, calypsohits osv
    5. just som du gör med allt möjligt av livets ups&downs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Sara! Calypsohits, ja just det ja. Oj nu minns jag har otroligt mycket ljud det var där i Vauclin när vi skulle somna på kvällarna. Jag hade öronproppar och ändå hörde jag varenda ton som kastades ut över stan. Och då var stan lika liten som Nykarleby. Så där var det VARJE kväll. Otroligt.

      Radera
  33. 1. Sonja 39
    2. I vintras någon gång strax före er resa, men har ingen aning hur egentligen.
    3. Nästan dagligen
    4. Reseinläggen var extra roliga att följa och kanske därför jag fastnade.
    Är nog bra. Bara att fortsätta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sonja, vad kul att du är här. Jag kör vidare som vanligt om du är nöjd :)

      Radera
  34. 1. Mirre, 32

    2. Hittade din bloggen.fi blogg genom att du var den allra första som kommenterade min nystartade blogg på våren 2006. Har hängt med dig i perioder (är bloggläsar-periodare)sen dess, men kommenterar sparsamt tyvärr.

    3. Så gott som varje dag.

    4. Av de färskaste ditt fina vapp-inlägg om dig och din man. Ni verkar verkligen ha en jättefin relation! Sen har jag med intresse följt era hönor också!

    5. Jag gillar glimtarna ur er vardag, era barn verkar vara humoristiska typer. Vi bor förresten nära varandra (vi bor på Kyrkostrand) och min pojke A är född samma år som er Lovis.

    6. Nej, du har en bra blandning av allvar blandat med humor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad kul, då börjar ju A och Lovis på samma gång i förskolan. Ni ska säkert dit på besöksdag den 22:a, eller? Vi ses där :)

      Radera
  35. Jag är Malin, 36 år.
    Tror jag hittade hir via någon länk från en annan blogg i Jakobstadstrakten. Det var kanske ett drygt år sedan.
    Jag kikar in flera gånger varje vecka, men inte varje dag.
    Jag minns dina reserapporter bra, det var intressant av följa med er vardag.
    Och nä, jag tycker inte det finns något som du borde blogga mer eller mindre om. Det bestämmer du själv. Var och en måste dra gränsen för vad man vill dela med sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Vad roligt att du läser! Jag märker tydligt här att jag måste resa mera eftersom mina reseinlägg var uppskattade :)

      Radera
  36. Lotta, 32.
    För jättelängesen, eller flera år sen. Antagligen via Heidi. Tror att jag läst en blogg som du hade innan den här också, men är inte helt säker.
    Försöker göra det ofta. Senaste tid har jag varit lite dålig på bloggläsandet överlag.
    Tycker att du ska fortsätta i samma stil, och finns inget du ska blogga mindre om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag var inne på din blogg också via Heidis, visst var det så att du vann Poetry Slam i Åbo här nyligen? Grattis!

      Radera
  37. Och nu ser jag i en kommentar att du bloggade tidigare på bloggen.fi, så det var där jag hittade dig, när jag själv höll till där. Återhittade dig här antagligen via Heidi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där hette min blogg Olika Saker, den startade jag 2006. Men den är borta och försvunnen.

      Radera
  38. Vad heter du och hur gammal är du? (om du absolut måste får du vara anonym)

    Heter Eva Pursiainen, kallas för Puva, är 31 år gammal.

    När och hur hittade du hit?

    Det är nåt år sedan, via Spetsfabriken.

    Besöker du min blogg ofta?

    Alltför sällan numera! men överlag läser jag bloggar betydligt mindre än förr.

    Minns du något av mina inlägg extra bra?

    Cupcakemorsor och Karriärkvinnor. Det var en tankeställare. Sånt gillar jag!

    Finns det något du tycker jag skall blogga mer om? Finns det något jag skall blogga mindre om?

    Så pinsamt sällan som jag läser någon blogg allas känner jag inte att jag har rätt att ställa några krav. Jag tycker du ska fortsätta som du gör, det är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Puva! Jag önskar att jag också skulle läsa bloggar mer sällan, men jag har blivit lite beroende, speciellt som jag jobbar hemma. Jag är glad att du läser här ibland i alla fall! Tack för det!

      Radera
    2. ...märker att jag blir litelite beroende nu då jag skrivit en kommentar och så måste jag kolla om du svarat och... så går det!

      Radera
  39. Vad heter du och hur gammal är du? Johanna, och jag är 28 år.

    När och hur hittade du hit? För kanske ett halvår sen.

    Besöker du min blogg ofta? Följer dig via Bloglovin, så ja, det kan man väl säga.

    Minns du något av mina inlägg extra bra? Njaej, jag tycker allt du skriver är underfundigt och lättläst. Men kanske det om nakna barn på bild. Fast ändå inte. För jag tycker så mycket om dina andra inlägg med.

    Finns det något du tycker jag skall blogga mer om? Känner ju inte dig så väl att jag tycker jag kan ställa något krav, men jag uppskattar verkligen dina barn-citat-inlägg, matinlägg och bokinlägg.

    Finns det något jag skall blogga mindre om? Nej.

    Tack för en superb blogg! Och i och med det här så ska jag försöka bli bättre på att kommentera din blogg också, eftersom jag uppenbarligen tycker den är så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna! Tack så hemskt mycket för dina fina och uppmuntrande ord!

      Radera
  40. Hej! Håller mig halv-anonym :)
    Fanny, är 23 år, inget minne av när jag riktigt hittade din blogg och hur. Via någons länk och kanske förra året (?).
    Blogga (ännu) mer om dina barns kloka kommentarer/diskussioner (för barn är så underbart ärliga och direkta och du skriver så fin dialog) och också mer om skrivande överlag. Eller egentligen vad som helst bara du fortsätter skriva :)

    SvaraRadera