3 juni 2012

Boken

Igår fick jag äntligen eld i baken! Jag sydde klart en klänning som hängt på provdockan i ett halvår, och så band jag mig en ny anteckningsbok eftersom den gamla är full.

För ett par år sedan köpte jag några gamla skolplanscher på en auktion. En av dem var väldigt böjd, så jag lade den i press under vår bäddmadrass, glömde bort det och bröt av den en stund senare när jag kastade mig ner för att läsa. Jag skar av de skadade delarna och sparade dem och hängde upp det som var helt.

Och nu fick de kasserade delarna bli en bokpärm istället. Fint blev det. Boken är lite väl liten i formatet men så går det när man använder sig av restmaterial. (pappret är också från en hög med bara lite i, så boken blev bara 36 blad eller 72 sidor tjock.) Nu har jag något att skriva i under kursen!

4 kommentarer:

  1. Har du böcker på lager eller får man beställa? Vi behöver en ny gästbok och du har bundit alla jag haft hittills. Fortsätter gärna traditionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget på lager, men kan eventuellt tänka mig att ta emot en beställning. Vi kan ju ringas eller mailas eller nåt!

      Radera
  2. jag är så imponerad att jag är helt stum. du är fantastisk!

    SvaraRadera