3 juni 2012

Cykelbarn

Vi har sagt till Idun att hon säkert kan lära sig cykla utan stödhjul i sommar om hon vill. Igår ville hon. Caj skruvade bort stödhjulen och hon testade några gånger. Det gick bra.

Idag efter frukosten hoppade hon genast i ytterkläderna och sprang ut. En stund senare knackade Caj på fönstret och bad mig titta. Idun cyklade härifrån till grannen (kanske hundra meter) alldeles själv! Startade, cyklade och bromsade utan hjälp. Och jag bara skrattade högt. Inget kan göra mig så lycklig som när mina barn överraskar sig själva, och mig, med det de kan.

2 kommentarer:

  1. Haha! En illustration över Idun, alltså, som lär sig allting i smyg. Sa hon ens nåt om saken då hon kom in eller tänkte hon på annat då ren?

    Hanna K

    SvaraRadera
  2. Hon var nog stolt. Riktigt stolt. Kanske till och med lite förvånad själv över att det gick så lätt. Och nu kan hon dessutom cykla på Lovis cykel också, fast den är några storlekar större.

    SvaraRadera