17 augusti 2012

Katalogopinionen

Jag satt och bläddrade i Arbetarinstitutets höstkatalog medan jag åt morgongröt och ryggade genast tillbaka inför ett par kurser som presenterades som "trendiga" och med orden "mycket populärt bland stressade storstadsmänniskor". Jag vet inte. Det känns som om kursen inte riktigt kan stå för sig själv om man måste marknadsföra den med att man skall gå den  för att andra tycker den är trendig. Sådana metoder att lyfta fram en kurs spelar på folks osäkerhet och vilja att passa in, inte på folks önskan om att skaffa sig ett nytt intresse eller odla ett som redan finns.


Det här är verkligen inget som stör mig särskilt mycket. Men den här bloggen har blivit så himla tråkig att jag kände mig tvungen att ha en åsikt om något. En formulering i Arbiskatalogen duger väl lika bra som något annat? Haha.

Är det något annat ni vill att jag skall tycka till om? Jag står gärna till tjänst.

Coming up: dagens Juthbackafynd. De var få, men bra.

1 kommentar: