4 september 2012

Dagens tips

Efter visdomstandsutdragningen för två veckor sedan låg jag nästan bara i sängen och sov och läste. Efter ett tag började jag visserligen vistas uppe, men stannade ändå hemma. I tio dagar gick jag omkring och såg sunkig ut, tvättade håret alltför sällan och klädde inte ens på mig alla dagar. Gick knappt utanför dörren. Gjorde obefintligt med hushållsarbete.

En sen kväll åkte jag till K-Supermarket och handlade grönsaker. Det kändes ... exotiskt. Två dagar senare åkte jag både till dagis för att hämta Idun och med hela familjen till Citymarket för att veckohandla. Och därefter, i lördags, åkte jag faktiskt ända till Munsala, till min mommos villa. Och idag, mina vänner, idag har jag sminkat mig och varit på ett möte.

Det är förvisso roligt att träffa folk och göra vanliga saker igen, men ni anar inte hur skönt jag har haft det här hemma. Jag är helt nyförälskad i vår säng (den är SÅ SKÖN!), jag har tagit det lugnare än på många år och bortsett från min hemska tand-och huvudvärk har min konvalescens varit rena rama semestern.

Jag rekommenderar naturligtvis inte att man tar bort tänder i onödan för att få lite ledigt. Jag har ju inte mått bra, direkt. Men alltså. Vad skönt det är att inte göra någonting. Att släppa kraven ett par veckor och inte producera något alls. Det är något jag verkligen rekommenderar.

4 kommentarer:

  1. Det låter väldigt, väldigt skönt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det VAR väldigt, väldigt skönt!

      Radera
  2. Men något är ju fel i världen när folk måste bli sjuka för att få slappna av! Hälsar en som känner igen sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Fast felet sitter nog mera mellan öronen än i världen. Ingen annan än jag tvingar mig att prestera saker hela tiden. Jag borde hitta en annan hobby än att åstadkomma grejer.

      Radera