30 september 2012

Slutplädering

Så där. Nu har jag varit på bokmässa, riktigt, riktigt ordentligt. Jag har lyssnat på fjorton (!) seminarier, bevittnat en hel massa monterframträdanden, umgåtts med både vänner och kollegor, frossat i böcker, (jag köpte elva. Och fyra tidningar) överösts av intryck och trivts i största allmänhet. Jag är grymt trött, men är så glad över att jag kom hit. Bokmässan är helt klart mitt rätta element.

I oktober har jag inga stora jobbuppdrag. Jag har bestämt mig för att ta en bloggfri månad och kommer varken att läsa bloggar eller blogga själv. Facebook skall jag också undvika. Så om du har ett ärende får du maila mig på engulapelsinATgmailPUNKTcom. Man får maila helt utan att ha ett ärende också. Då blir jag antagligen riktigt glad.

I stället för att vistas på nätet skall jag skriva flitigt på mina egna texter och försöka se till att komma utanför dörren minst en gång om dagen. (Det är svårare än man skulle tro när man jobbar hemma och älskar att vara hemma och pyssla.)

Vi ses i november! För visst kommer ni väl tillbaka när jag börjar blogga igen?

Adjööööö

19 kommentarer:

  1. Så bra initiativ. Det var roligt att vi hann hänga lite, nästan gång jag är i Jeppis ska jag minsann komma ihåg att du är det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var roligt att ses! Jätteroligt! Kom gärna på besök nästa gång du återvänder till dina ursprungstrakter. Kanske vi ses imorgon också, jag hör av mig när jag är up and running (nåja, walking).

      Radera
  2. I'll be back. (tänk dig terminatorröst)
    Säkert helt nyttigt med en paus nu som då, speciellt som man ska producera annan text utöver bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är lukrativt, har jag redan märkt. Så där i teckenmängd. På annat håll.

      Radera
  3. Svar
    1. Men VA, så får man väl inte säga, sa Lovis när jag läste din kommentar högt. Fniss.

      Radera
  4. Njut av din befriande månad!

    SvaraRadera
  5. Jag förstååår dig. Jag är lite på samma spår. Göra nytta, göra verkliga saker. Men vet du, om du råkar slinka in på nätet så kom över till trettiårskrisen nu som då, visst? jag behöver dig där :)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det låter alltihopa! Och jag är så glad för jag har fått ett så fint paket idag, du är för himla gullig. Tusen tack!!! Stor kram och lycka till med din oktober, vi ses och hörs sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att det kom fram! Hoppas den passade, annars kan du ge den vidare åt nån annan som behöver den bättre!

      Radera
  7. Jag är här för första ggr & kommer från Oueen of Kammeborina...Önskar dig en härlig Månad utan detta/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom gärna tillbaka i november, Fru Eriksson!

      Radera
  8. Svar
    1. Snaaaart! Vad roligt att höra att du vill att jag skall återvända till internet, Maria :)

      Radera
    2. Tur att det är november i morgon!!

      Radera
  9. Kom snart tillbax! Känns lite tomt i bloggvärlden..

    SvaraRadera
  10. Jag väntar också på att du ska komma tillbaka!! :-)

    SvaraRadera