3 december 2012

Vårkatalogen är här!

Titta! Förlagets vårkatalog har kommit ut. Och om ni orkar bläddra ända fram till sidan 34-35 får ni bekanta er med Irene och sedelsugen som kommer ut i april. Hurra! Det skall bli så skönt att få ställa den bredvid dess föregångare i bokhyllan. Och provköra den på barnen, förstås. Det har jag inte gjort än. Upplevelsen är inte komplett utan Joannas bilder, och helheten har jag inte sett än (men de bilder jag har sett har fått mig att fnissa av förtjusning. Hon är fantastisk.)

Andra spännande böcker levererar SpetsfabriksSara (Jungersten), Skrifva-Mia (Franck) och Hannele Mikaela Taivassalo (jag har ju en svaghet för vampyrer), samt Malin Kivelä och Linda Bondestam som har gjort en barnbok jag tror jag kommer att storgilla: Bröderna Pixon och TV:ns hemtrevliga sken.

Nu skall jag gå ner och fira med en skiva nybakad limpa från Hufvudstadsbladets jättegamla bakbok. Eller receptet är alltså därifrån. Jag skall inte hyvla av en gammal, intorkad limpskiva ur boken. Hö hö.

6 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt med så många vänner i katalogen, måste jag säga :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var jättefint att känna och känna igen så många av de andra författarna. Jag blev så stolt över att folk är så duktiga och produktiva.

      Radera
  2. Grattis! din bok ska vi def. hugga tänderna i sen, här är grymt sug på just den sortens böcker. Och pssst! jag finns också med på ett hörn, Saras omslag är my doing.

    SvaraRadera
  3. Superduper! Vi får aprilfira! Grattis!

    SvaraRadera