18 februari 2013

Fantasihusvagnen

Jag är ju ingen husvagnsägare, direkt. Men alltid nu som då drömmer jag om att skaffa en gammal, billig en och rusta upp den med jättevilda tapeter, mönstrade, färggranna tyger och häftiga detaljer. Sen skulle vi kunna åka iväg på semester, hela familjen, och ha ett hem med oss. Titta bara så fint man kan göra det! Här finns en annan modell, med före- och efterbilder. Jag inbillar mig att det skulle vara överkomligt att fixa upp en husvagn eftersom den är så liten. Det är inte som ett helt hus, direkt. Man skulle byta ut alla plastdetaljer mot något robustare och alla murriga plyschtyger mot något trevligare och snyggare. Det kunde bli så tjusigt.

För några år sen åkte vi på husbilssemester med min bror och min svägerska. Då var vi sex pers. Om vi skulle åka igen skulle vi behöva en niopersonershusbil, och det tror jag inte att finns, så blir det fler karavansemestrar får vi nog ta skilda bilar. Det är inte riktigt samma sak men kunde antagligen vara lika roligt. Det är något med det där luffarlivet som tjusar mig. Något med den där exotiska husvagnen (den skall helst se ut som om den tillhörde en spådam) som lockar. Jag har tänkt på den i flera år redan. Hittills har det räckt att fantisera. Få se om det räcker resten av livet.

6 kommentarer:

  1. De hade faktiskt en ganska billig, dock liten, husvagn på findit nyligen. Ett riktigt uppiffningsobjekt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste leta. Fast just precis nu är jag ju inte riktigt kapabel att påbörja ett renoveringsprojekt.

      Radera
  2. Tänker du också skriva sånadär slogans på väggana?

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå länge tänkt på det ultimata mobila sommarboendet och kommit fram att det är en fiskarbåt för mig. Väldigt viktigt att det är mobilt och trångt och billigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mobilt och trångt och billigt låter som ett vinnande koncept. Trångt är bra för då kan man inte ta med sig så mycket grejer. Jag gillar att resa lätt.

      Radera