27 mars 2013

Kastar in handduken

Nu går det nog inte längre. Jag har i och för sig varit sjukskriven i två veckor redan, men har nu konstaterat att jag helt enkelt får ge mig. Jag kommer ju inte att klara av att jobba mera före bebisen kommer ut när jag har så här svårt att ta mig runt, och när jag sover så uruselt som jag gör.

Så i morgon går jag till jobbet, träffar min vikarie (vikariens vikarie, alltså) och berättar för henne vad jag har gjort och vad hon kan göra. Äter lite lunch och säger tack och hej.

Det känns skönt att veta att nån tar över mitt jobb. Det känns skönt att ha bestämt sig, för ni anar inte hur svårt jag har haft att släppa det här och inse att jag faktiskt inte riktigt är fit for fight i nuläget.
Men jag är också lite ledsen. För jag har trivts SÅ bra med mitt jobb, med mina arbetskamrater, med uppgifterna och med mina fina praktikanter. Jag håller tummarna för att jag ska få en ny chans att jobba på After Eight i framtiden nån gång. Men nu skall jag vila, föda barn, vara mammaledig och därefter skriva böcker så det står härliga till. Det är ju minst lika roligt.

7 kommentarer:

  1. Bägge gångerna som jag har varit gravid så har det tett sig heeeelt obegripligt hur nån fixar att jobba och vara gravid samtidigt. Det är så elakt av naturen att göra en oförmögen att sova då man skulle behöva vilan som allra mest. Klokt kastat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja NOG är det ju underligt med de där hormonerna som gör att man är dödstrött och helt o-sömnig. Vad är det för vits med det? Det är kanske det mest ologiska naturen har hittat på.

      Radera
    2. En bug, det är vad det är!

      Radera
  2. Nu är det vila som gäller. AE kommer att finnas kvar. Men vi hade nog gärna haft dig där en stund till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade ju också gärna stannat längre. Men med tanke på hur jag känner mig för det mesta är det bäst för alla att jag stannar hemma :)

      Radera
  3. Det är trist att du inte kan jobba som du ville men allt ordnar sig! Det viktigaste just nu är att ta hand om dig själv så att babyn mår bra. Allt gott, glädje, krafter och tålamod till dig! Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt. Tack och glad påsk till dig också, Elina!

      Radera