31 mars 2013

Påskens lärdomar


  • Det här med att långkok är gott är ingen myt. Vi (Caj alltså) gjorde en lammstek i går, den och en massa grönsaker var i ugnen i sex timmar. Åh, så läckert!
  • Min yngsta bror är inte bara en fenomenal innebandyspelare, han är också surdegsbrödsguru. Du milde tid vilket gott bröd han hade med sig till middagen igår.
  • Godis är aldrig så gott som man tror när man godisstrejkar.
  • Jag måste börja läsa om något annat än trasiga, ångestfyllda blyga flickor som blir ihop med skolans kontrollerande och vid behov överbeskyddande värsting (han doftar alltid något speciellt och har inte velat binda sig till någon innan han träffar Henne, bokens huvudperson.) Jag vet hur ALLA böcker slutar från sida ett, men av nån anledning är det det enda min sömndepriverade hjärna orkar läsa just nu, jag går på alla rekommendationer Goodreads ger mig. Jag tror dock jag försöker mig på något lite mindre förutsägbart till näst trots att jag kanske tappar bort mig på vägen. Zzzzz.
  • Jag sov bättre i två nätter (inte ikapp, men min sömnskuld blev i alla fall inte större). I natt vaknade jag dock på mitt standardklockslag, 03.40, igen och lyckades inte somna om. Tur att det har bytt till sommartid. Då kan jag i alla fall inbilla mig att jag sov nästan till klockan fem.
  • Att vika mig för sjukledigheten var årets beslut 2013. Jag förstår inte hur jag ens kunde inbilla mig att jag skulle klara av att jobba som jag mår nu.

Och så lite bilder på det.


På långfredagen påskpysslade vi

Jag hade allt möjligt konstigt i mina lådor

Färgerna var glada, familjen likaså

Idun har blivit en fena på att pyssla snabbt och mycket

Caj gjorde påskkort med hönstema

Min pappa och Lovis förolämpade varandra på skoj

Min bror Jakob, Idun och min mamma slappade i soffan

6 kommentarer:

  1. Vilket oerhört snyggt påskkort Caj har åstadkommit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då är det inte ens klart här. Det tillkom paljetter och annat tjusigt efteråt!

      Radera
  2. låter som en helt fantastisk påsk! älskar med Cajs påskkort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har varit riktigt bra. Jag skall vidarebefordra din beundran!

      Radera
  3. Jag har ett boktips. Nedkopplad skriven av Susan Maushart. Handlar om hur vi idag lägger så mycket tid på datorer, telefoner och annan teknik. Medan hon gjorde ett experiment och bannlyste all elektronik från huset i ett halvår. Det är minsann en tankeställare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack för tipset! Det låter som något jag kunde gilla.

      Radera