7 juli 2013

Släktfest i dagarna tre

Under fredag, lördag och söndag har vi träffat och umgåtts ganska intensivt med inte mindre än sjutton individer från mitt släktträd. Och eftersom jag tycker hemskt mycket om att hänga med mina släktingar är jag glad och nöjd.

På fredag åkte vi alltså till min farbror/gudfars villa där vi möttes av den trevliga överraskningen att min kusin Magnus och hans fru Danne, som till vardags bor i Sverige, också var där. Hurra! Vi åkte båt och drack kaffe, barnen simmade och plockade blåbär.

Igår åkte mamma, Saija, Edda och jag till Purmo på loppisrace. Att jag åker dit med mamma och Saija kan nog betraktas som en gammal tradition nu när vi gjort det tre år i rad. Mamma och Saija gjorde en hel del fynd, jag halkade ständigt på efterkälken eftersom jag träffade en massa bekanta men fyndade också en del grejer i förbifarten: sex vackra assietter i pressglas, en barn-cd, en bok, en t-shirt och förmodligen något mer som jag i skrivande stund inte kan komma på. Jo, mjöl! Och en stor, vit elefant av porslin för 50 cent.

Och idag har vi varit på sommarteater i gassande sol tillsammans med föräldrar, kusiner, mostrar och min mormor. Pedersöre Teater har satt upp Ronja Rövardotter i Purmo i år. Jag vet inte om det beror på att jag är trött eller på amningshormonerna eller bara på min personlighet (tror nästan mest på det sistnämnda, faktiskt) att jag rördes till tårar vid flera tillfällen, till exempel under de första minuterna av pjäsen när Ronja föddes. Haha.

Efteråt kom alla i sällskapet hem till oss och grillade. Vi körde med knytkalas och papperstallrikar i kvällssolen på terrassen och det var väldigt trevligt. Vi pratade om konspirationsteorier, om var vi vill bli begravna, skrönor och annat trevligt medan barnen gungade, byggde kojor och lekte. Innan folket åkte hem knyckte jag min moster Vivans minneskort en stund och kopierade lite bilder som hon tagit. Alla är inte med på bilderna nedan, men de flesta!

Caj

Ellen

Maya

Jag

Lovis

Hanna

Idun (jag vet inte riktigt vad hon gör här, kanske vilar?)

Hanna, Mommo, Caj, Kitchi. Och mitt hår.

Mamma
Nu skall jag gå ner och dricka upp mitt kalla te som jag har glömt (igen), duscha bort svetten från min trötta kropp och kolla vad Caj och Edda har för sig. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar