2 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Den här punkten är svår. Främst för att jag lyssnar på för lite musik och fäster alltför lite uppmärksamhet vid texterna för att ha gillat något till den grad att jag skulle tatuera in det. Nästfrämst för att det ofta blir konstigt när man tatuerar in text, det är så tydligt vad man har menat med en texttatuering och den sitter där för alltid. Fast det går. Ida-Lina och Ellen som båda går på Litterärt skapande har snygga texttatueringar, på den ena står det "I think everybody should like everybody" och på den andra "Poesi" med snygg stil, men jag kan ju inte kopiera deras rakt av heller (jag tar kallt för givet att orden i deras tatueringar finns som sånger nånstans. Allt har besjungits).

Eftersom betänketiden är väldigt kort får jag ta något enkelt. Jag googlar "really great song lyrics", men hittar inget. Två synnerligen oseriösa alternativ återstår (och jag lovar, jag HAR lyssnat på musik sedan nittitalet, men just nu vill min hjärna inte ge mig nåt annat än dessa):
1) orden I feel it in my fingers, I feel it in my toes (det är väl smärtsamt att tatuera sig, eller hur?)
2) mmm mmm mmm mmm (jag kom just på den där Crash Test Dummies-låten som jag inte har hört på evigheter. Den lämnar i alla fall utrymme för fri tolkning.)

2 kommentarer:

  1. haha, superkul bloggutmaning! den hakar jag på jag också. och din bild är ju klockren, verkligen! måste ju vara världens bästa bild att ha på sin mobil!
    mmm mmm texten skulle ju vara superkul som tatuering!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad kul att du också är med Ninette!

      Radera