14 januari 2014

Migrän

Urgh, jag återsåg min fiende migränen idag för första gången på många år (!) -den är en obehaglig typ. Den betedde sig som vanligt, först blev jag nästan blind, sen sov jag tre timmar och kommer ha huvudvärk i minst ett dygn. Det är förstås bra att känna till fiendens uppförande sen tidigare så blir man inte både attackerad och överrumplad.

(Men tänk att jag sluppit den i många år, jag kan inte minnas när jag sist skulle ha drabbats. Mellan femman och nian kunde jag ibland missa skolan ett par gånger i veckan på grund av migrän. Jag är riktigt glad över att ha sluppit så lindrigt undan som jag gjort.)

2 kommentarer:

  1. Migrän är inte skoj! Har samma story som dig, massor med migrän under mellan och högstadietiden, sen borta under massor av år och nu mitt i allt kommit tillbaka!
    Nuförtiden finns det ganska hyfsad medicin, det tror jag inte fanns på 80-90 talet. Åtm. hjälper den mig lite...fast helst skulle man vara utan både migrän och medicin :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar mig nog med vanlig burana och paramax bara jag får vila ordentligt efteråt. Helst sova. Sömn hjälper ju bäst.

      Radera