26 mars 2014

Tre iakttagelser

1. Vårt rensande av överflödet går alldeles utmärkt. Just nu är vi uppe i 375 saker som vi gjort oss av med sedan vi började (vi har inte ens hållit på särskilt länge). Det är många saker det. Och det är skrämmande hur lite det märks. Så vi fortsätter.

2. Jag skriver bättre när jag går någonstans (t.ex. till After Eight) för att skriva och jag har en begränsad tid på mig. Jag får massor gjort då. Det är mycket svårare här hemma.

3. Hur säker jag ändå är på mina yrkesval. Att välja formgivning och författarskap är inte särskilt strategiskt (nu tänker jag på otryggheten beträffande efterfrågan på det jag producerar... och de väldigt ojämna inkomsterna). Ändå är jag helt säker på att jag gör det jag vill och skall. Med det inte sagt att jag aldrig kommer att vilja något annat. Men det känns så rätt, det här, nu. Och det har det gjort länge redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar