21 april 2014

Rycket

Ni vet hur man ibland går omkring i flera dagar och tänker på saker man borde göra. Jag vet i alla fall vad jag pratar om, mitt liv går till största delen ut på att göra upp planer i huvudet och... ja, skjuta upp dem. Dag efter dag.

I dag fick jag i alla fall ett ryck. Jag rensade igenom alla mina gamla inredningstidningar och förde största delen till loppis (missionsstugan, ifall nån vill veta). Tidningarna åkte iväg i sällskap med en massa andra grejer, sammanlagt 120 stycken (vi är uppe i över 700 grejer nu, om nån är intresserad). Jag stoppade äntligen in barnens ursmutsiga vinterkläder i tvättmaskinen. Och så ringde jag vår blivande hyresvärd i Mariehamn och sa att vi gärna flyttar in så fort huset blir ledigt (torde bli runt midsommar så där). Kaboom, så är en massa saker avverkade.

Och vilket väder vi har! Vi drack kaffe och saft och åt muffins i solen tillsammans med Cajs ena bror med familj som tillbringat påsken i trakten. Helt ljuvligt med sol och sjutton grader eller vad det nu är. Och Edda har suttit i sin vagn en lång stund och pratat med hönsen (en av hennes och Cajs vardagligen återkommande programpunkter medan stora barnen är i skolan och jag skriver).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar