20 maj 2014

Världens tystaste hej

Alltså nu ska jag INTE ropa hej för tidigt. Men. Hej. I alla fall. För plötsligt känns det som om det faktiskt går framåt med det här packandet, mitt i alla kalasförberedelser (som hittills mest har kretsat kring att reda upp i köket och försöka få undan udda saker från golvet så att det inte ska se alltför asigt ut här, ja och så har jag handlat chips och grillpinnar och frukt och ballonger också. Och present!). Och jättemånga skåp börjar vara tömda nu. Vi fortsätter slänga och ge bort grejer, vi har passerat tusenstrecket för flera dagar sedan och har fått upp en sån takt att mycket ryker utan att antecknas. Vi har fyra stora grejer kvar: köket, barnens rum, mitt arbetsrum och ett skjul på gården där allt i och för sig är ganska välorganiserat men som vi ändå behöver kolla igenom innan vi åker.

Det här blev verkligen inte särskilt intressant. Men kanske för mig sen om några år när jag undrar "vad gjorde jag 20.5 2014, riktigt?" och jag går tillbaka och tänker "åh, det var ju då vi hade mindre saker än någonsin förr, det var tider det."

Nu slår det mig förresten att det är exakt åtta år sedan Lordi vann melodifestivalen i kväll. Det glömmer jag aldrig eftersom jag födde Lovis några timmar senare. Och nu är hon snart åtta år, lång och gänglig och smart och ivrig och arg och envis och självsäker som få. Om jag får gissa tror jag rätt starkt på att hon kommer att bli chef av något slag när hon blir vuxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar