27 juni 2014

Skrivdag

Fredagar är mina helarbetsdagar. Idag har jag jobbat med en text som jag började på mitt i natten förra veckan när jag inte kunde sova (det är väl så man borde jobba som skapande författare, hö hö, mitt i natten under svår insomnia). Och åh, som jag har skrivit, nu har jag lite på sju sidor på något som kanske kommer publiceras nästa vår, bara det blir tillräckligt bra. Hittills är jag inne i förälskelsestadiet och kan inte låta bli att skriva vidare fast det är fredag kväll och jag skulle kunna ägna mig åt andra saker. Som att tvätta håret. Eller packa upp, mera.

(Jag har förresten tvingats gå med på att vi har alldeles för mycket grejer i förhållande till förvaringsmöjligheterna, det går ju inte att packa upp saker om det inte finns nånstans att sätta dem. Så nu letar jag inte bara efter en soffa, utan också en eller två garderober.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar