12 september 2014

Två fredagspunkter innan lunch

1. Jag gick in till frissan för att artigt fråga om mitt hår verkligen fått den färg det skulle ha eftersom det blivit jätteljust, jättefort istället för att behållas mörkbrunt. Jag kom ut två timmar senare med en ny, helt fantastisk färg (jag är nöjd) och en massa lockar eftersom jag testade en ny locktång. Dessutom var jag flitig och jobbade faktiskt medan jag satt där i stolen. Tänkte att det verkligen inte är alla förunnat att kunna gå till frissan under arbetstid och faktiskt få något gjort. Jag redigerar alltså manus (Alberta Ensten och Uppfinnarkungen), det skall till tryck på måndag, så det börjar verkligen vara på slutrakan nu, vet inte hur många gånger jag har läst igenom det, men det är många och ALLTID hittar jag något jag vill ändra på. Men. skönt att vara effektiv och bli pillad i håret samtidigt.

2. Mitt pågående projekt gjorde att jag hittade denna fantastiskt informativa Wikipedia-artikel om avstavningar. Jag älskar sånt här. Regler. Så vet man precis hur det ska vara. Ah.

4 kommentarer:

  1. Plåtter-mos var ett bra exempel, snöst-orm är en annan klassiker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska akta sig när man avstavar :)

      Radera
  2. Alberta Ensten, vilket härligt namn :) Vi har läst Patrik och pensionärsmakten för barnen på eftis nu i höst och de storgillar den verkligen(och vi 'tanter' fnissar till åt alla roliga karaktärer). De lär dessutom läsa Irene och sedelsugen i skolan så nu väntar vi bara på Alberta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att barnen gillar den! Yes! :)

      Alberta Ensten får ni gärna vänta ivrigt på, men det är kanske bra att jag förvarnar: den handlar den inte om Patrik och Pensionärerna. En trea i Patrik-serien är dock på gång, jag berättar mer när jag vet hur det blir med den...

      Radera