7 januari 2015

Några plus

I dag började vardagen igen. Caj for till jobbet innan vi andra steg upp, Lovis och Idun stack till skolan i vanlig tid med mellanmål och gymnastikpåsar, och Edda och jag gick till öppna förskolan. Även om jag älskade vårt jullov känns det inte så tokigt med rutiner och ordning och reda igen.

En sak som jag verkligen är glad över i och med Ålandsflytten är alla trevliga människor jag har träffat. För de är många. Och att komma tillbaka till öppna förskolan idag kändes som att sätta sig i en mjuk soffa, idel bekanta ansikten. (Hm, nu undrar ni säkert om jag brukar hitta många bekanta ansikten i mjuka soffor jag sätter mig i, och jo, när jag tänker efter gör jag ju det. Fullt av dem, faktiskt. Oftast min egen familj. I vår soffa här hemma. Vår bekväma men alltför mjuka soffa.)

Att det inte finns så mycket snö här är också ett plus. Det är kallt och krispigt i luften, men inte iskallt, och vi behöver heller inte skotta snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar