1 april 2015

April, april

Barnen (de äldsta, alltså) har längtat ihjäl sig efter första april. När man får luras.

Hittills, bland annat:

  • Tejp på osthyvelns öppning (jag blev själv tvungen att byta sida på den för att det skulle fungera, men det gjorde liksom inte så mycket, så länge jag var förvånad när det inte gick att skära i osten)
  • Tejp på vattenkranen (de påpekade att jag nog borde tvätta händerna genast, så där annars bara, dessutom höll de på att testa hur det fungerade när jag kom in, så jag blev inte jätteförvånad.)
  • "Mamma, om man har sånt där svart skräp under ögonen så är det ögonloppor". Det hade de lärt sig i skolan.
  • Och mitt aprilskämt: "tyvärr så är all vår mat slut, så ni får flingor och vatten till frukost." "NEEEJ!" (undrar vad det säger om vår familj att de trodde på det, hahaha.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar