12 november 2015

Byggrapport

Det är rätt tyst här på bloggen eftersom jag har så mycket annat att göra. Utöver att jobba, ringer jag runt och ber om offerter på olika saker, som köksinredningar och fönster. Och så städar jag, dammsuger upp sågspån och skurar ställen i köket som inte har blivit blottade på länge.

Väggen mellan matrummet och köket är redan riven, golvet är lappat där väggen har suttit och strömbrytarna och eluttagen är flyttade. Caj håller på och river vår gamla trappa så att byggarna ska kunna börja fixa den nya kvisten i morgon. Och i helgen måste vi flytta sovarrangemangen tightare, för på måndag börjar de bygga om på vinden. Vi ska alltså ha inklämt alla möbler från vårt sovrum i barnens rum. Men vi har gjort liknande, tillfälliga, ytterst trånga lösningar förr. Det kommer att gå braaaa. (Intalar jag mig.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar