27 oktober 2016

Världens bästa fest

Att vara på bokmässan nuförtiden är som att vara på en rolig fest där det med jämna mellanrum dyker upp nya kompisar man inte har sett på länge. Så kul!

Joanna och jag inledde med att äta en brakfrukost på hotellet, sedan åkte vi ut till Böle och mässan för att bli intervjuade av Winellska skolans tvåor, som hade förberett frågor åt oss. De var duktiga och mycket välformulerade.

Här är några av barnen. (Bild från sets instakonto.)
Men det allra första som hände på mässan var att jag äntligen fick träffa Minna! Det misslyckades jag ju med i fjol, i år hade jag bättre tur, för vi kom dit precis samtidigt och fick både kramas och prata. Härligt! Minna har tillsammans med Jenny Lucander-Holm nyss kommit ut med boken Vildare värre Smilodon, som är helt fenomenal. Och nu har jag den också! (Säg inget åt Edda, hon ska få den i julklapp.)

Efter att ha lunchat med Maria och lyssnat på flera intressanta framföranden åkte jag in till stan igen, gick på kaffe med Basse, och träffade sedan Aja och Joanna för att äta kvällsmat, hänga på hotellrummet och prata. Nu ska jag somna som en stock i världens skönaste hotellsäng (vi bor här, det är superskönt!) och i morgon ska jag fortsätta mässa.

2 kommentarer:

  1. Ja det var så fint att få träffa dej.
    Jag som är toppen av ett isberg fick träffa dej som är toppen av en vulkan Ha ha!
    OCH: GRATTIS till priset du din ärke skurk. Alfredo har bokat in sej på samma plan till Malta, bara så du vet. Han är utklädd till Caj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Stämmer månne den där beskrivningen riktigt? Det var så fint att få träffas, hoppas det händer många gånger ännu. Skrivretreat kanske, så småningom. I nummer tjugoett?

      Jag undrar hur jag ska få reda på om det är Caj eller Bi-Keps som sitter bredvid mig. Tror jag märker det på lukten.

      Radera