23 oktober 2017

Helsingfors bokmässa 2017

Nu är höstlovet slut men jag är glad ändå (skrev först att höstlivet är slut, och det stämmer också litegrann, eftersom jag fick skrapa rutorna i morse när jag skulle till jobbet). Det blev precis lagom mycket av allt. Jag hann (och orkade! och ville!) till och med sy mig en klänning av ett tyg som jag köpte i början av sommaren. Maria med familj hälsade på, vi hade släktkalas för Idun, vi promenerade, vi lekte utomhus, vi spelade spel, vi har bakat, jag har kokat tio kilo äppelmos, vi tittade på två filmer (Fantastic Beast and Where to Find Them, och 12 Years a Slave), jag läste ett par böcker, Edda började sova uppe i sin högsäng och har sedan dess sovit hela nätterna i egen säng... Ja, listan är lång, och många av punkterna på listan är sådana som bygger upp en människa.

Nu börjar vardagen igen, och det är också kul! För den här veckan får jag hålla Rakels mirakel i min hand för första gången (nya boken kom från tryckeriet i fredags, så nu går den att beställa), och på torsdag åker Joanna och jag till bokmässan.

Här är mitt program, jag tror ni lyckas tyda det trots de extremt smala spalterna, haha. Hoppas vi ses!


Torsdag 26.10
kl. 14.30
Edith Södergran-scenen
Hur väcka läslustar?Bland alla passioner i livet är läslust en av de viktigaste. Och lusten till läsning ska födas så tidigt som möjligt. Hur skriver man en bra berättelse som unga verkligen vill läsa? Vilka ingredienser ska vara på plats?
Karin Erlandsson, Katarina von Numers-Ekman, Malin Klingenberg
Malin Klingenberg
Intervjuare Katarina Gäddnäs
Fredag 27.10
kl. 10.30-12.00
Edith Södergran-scenen
Show för slukaråldern
Vi bjuder alla barn som börjat läsa och behöver böcker att sluka till en rolig bokklubb där de får träffa författarna som skriver just precis för dem.
Arr: Schildts & Söderströms, Förlaget
Malin Klingenberg & Joanna Vikström Eklöv
Intervjuare 
Lisa Gerkman /Larrie Griffis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar